.

.

söndag 20 oktober 2013

Sista utställningen

Idag har jag varit med Maya på utställning i Anderslöv. Det var Svenska Newfoundlandshundklubbens som anordnade en inofficiell utställning i Anderslövs Ridhus. Jag hade anmält Maya i den öppna klassen. Hon kom trea av totalt fyra chihuahua-tikar. Denna gången tyckte jag kritiken var mer rättvis. Tyvärr var hon inte på humör och tog inte upp svansen en enda gång vilket såklart påverkar hela framförandet negativt. Humöret berodde nog på att hon inte mådde bra för hon kräktes två gånger sen när vi kom hem. Sedan var jag så dum att jag badade och fönade henne igår kväll så hennes päls var alldeles bomullsfluffig. Inte heller tog jag mig tid att borsta pälsen. Varken hängande svans eller bomullspäls hör till en rastypisk chihuahua… Så det blev inget HP (hederspris). Läs hela bedömningen >

I vilket fall som helst så är jag nöjd och det blir den sista utställningen för detta året så får vi se om det blir fler överhuvudtaget för Maya. Inte någon större mening om hon inte gillar utställningar. Hon har sitt officiella excellent så hon är ju meriterad.

bilen-anderslov131020
Maya har äntligen slappnat av - i bilen på väg hem från utställningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar