.

.

torsdag 23 januari 2014

Min fästman (kanske)

Igår kom två av mina killkompisar, Tippe och Pancho, på besök. Och deras husse. Matte kanske ska arrangera ett äktenskap mellan mig och Tippe. Därför ska Tippe bo här hos oss några dagar så jag får lära känna honom ordentligt. Jag tror jag gillar honom för han är så snäll och ganska snygg också. Tur hon inte försökte para ihop mig med Pancho för han gillar bara morötter, helst stora som han kan kramas med.

Matte är alldeles utmattad idag för hon har varit uppe med Pyret jättemånga gånger två nätter i rad. Pyret blev dålig i magen efter hon ätit ett torkat grisöra. Hon har kräkt och bajsat kanske 100 gånger. Jag åt också grisöra och blev dålig i magen men inte så dålig som stackars Pyret. Men hon är glad ändå, lite tröttare bara. Det tråkiga är att vi inte fick någon mat alls idag. Det var bara Tippe som fick och han var så typig så han tog lite mat i munnen, svansade förbi Pyret och mig och åt den i ett annat rum. Så höll han på, sprang fram och tillbaka, medan matte höll fast oss för vi inte skulle kunna sno mat.

Nu ska vi snart sova igen, väntar bara på att sängkläderna ska torka.

Gonatt från Maya

2014-01-23 19.16.39

1 kommentar: